لوگوی تهویه آسمان

معرفی بزرگترین تولید کننده چیلر در ایران

معرفی بزرگترین تولید کننده چیلر در ایران

ریشه کلمه چیلر از Chill به معنای سرد شدن است. از چیلر برای کاهش دمای ماشین آلات و فضاهای صنعتی با حذف گرما از سیستم و انتقال آن به جای دیگر استفاده می‌شود. در نتیجۀ استفاده از چیلر، از آسیب حرارتی به تجهیزات و عدم تغییر در محصولات نهایی، جلوگیری به عمل می‌آید. همچنین چیلر یا سرد کن (به انگلیسی Chiller) دستگاهی است که آب سرد را برای دستگاه‌های خنک کننده هوا مانند هواساز و فن کویل تامین می‌کند. شاید از دید بسیاری، این عملیات یعنی تامین آب سرد کار ساده‌ای باشد اما برخلاف انتظار، عملیات پیچیده‌ای برای انجام این کار صورت می‌گیرد. اما چه فرآیندی اتفاق می‌افتد که این آب سرد تامین شود؟

چیلر یک اصطلاح کلی برای دستگاهی است که با به گردش درآوردن آب سرد، دمای محیط اطراف خود را کنترل می‌کند. علاوه بر حفظ دمای دستگاه‌های مختلف صنعتی و ابزارآلات آزمایشگاهی در سطح ثابت، برای تهویه مطبوع ساختمان‌ها و کارخانجات نیز کاربرد دارد.

یک چیلر می‌تواند در حین گردش آب در یک دستگاه خنک کننده، آب سرد را به‌طور مداوم تامین کند. به عنوان وسیله‌ای مناسب برای خنک کردن قطعات مولد گرما و تجهیزات تهویه مطبوع مانند دستگاه‌های پردازش لیزری و دستگاه‌های گرمایش فرکانس بالا در دمای ثابت بسیار استفاده می‌شود، مشکلات سرمایشی مختلف را حل می‌کند و می‌تواند هزینه‌های جاری را در عین بهبود بهره‌وری انرژی کاهش دهد.

چیلرها بر اساس اصل فشرده سازی یا جذب بخار کار می‌کنند. آن‌ها طوری طراحی شده‌اند که جریان مداوم مایع خنک کننده را برای حفظ دمای از پیش تعیین شده فراهم کنند. چیلرها به دو دسته‌ی اصلی زیر تقسیم می‌شوند:

امروزه چیلرها توانسته‌اند سهم بزرگی از بازار تهویه مطبوع را به خود اختصاص دهند. گزارش بازار جهانی چیلر در سال ۲۰۲۳ پیش‌بینی می‌کند که بازار جهانی چیلر تا سال ۲۰۲۸ به ۱۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید. سهم بازار چیلر در ایران در سال ۱۳۹۹، در حدود ۳۰ درصد بوده است. در حال حاضر تقاضا برای چیلرهای با راندمان بالا به دلیل افزایش نگرانی‌های مربوط به مصرف انرژی و تغییرات آب و هوایی در حال افزایش است. با توجه به مزایای متعدد چیلرها و رشد تقاضا برای آنها، پیش‌بینی می‌شود که سهم چیلرها در بازار تهویه مطبوع در سال‌های آینده نیز افزایش یابد.

در این میان شرکت‌های زیادی هستند که اقدام به تولید دستگاه چیلر می‌نمایند. برندهای معروف چیلر خارجی در این زمینه، پیشتازانی هستند که بازار را به قبضه خود در آورده‌اند. البته به دلیل نوسانات بازار ارز در ایران، خرید این برندهای معتبر در داخل کشور به هیچ‌وجه به صرفه نمی‌باشد. به همین دلیل در ایران نیز تولیدکنندگان مختلفی اقدام به تولید چیلر نموده‌اند.

معرفی بزرگترین تولید کننده چیلر در ایران

شرکت صنعت و اندیشه پیشگام پارت با نام تجاری تهویه آسمان از سال ۸۵ فعالیت خود را در زمینه تامین تاسیسات مکانیکی و ساختمانی آغاز نموده است، این شرکت با هدف انتقال تکنولوژی روز دنیا، بهینه‌سازی مصرف انرژی، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و ارتقای رضایتمندی مصرف‌کنندگان اقدام به قبول نمایندگی از معتبرترین شرکت‌های داخلی و خارجی در زمینه تاسیسات مکانیکی و تهویه مطبوع نموده و در ادامه این راه از سال ۱۳۹۰ با نام فعلی خود با ورود به صنعت کشور و تولید مبدل‌های حرارتی و برودتی توانست با افزایش رضایتمندی مشتریان و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و صرفه‌جویی چشمگیر در مصرف انرژی در پروژه‌های متعدد صنعتی، ساختمانی و بیمارستانی به عنوان یک شرکت معتبر و خوشنام در صنعت تهویه مطبوع کشور به حساب آید.

همچنین جهت ارتقاء سطح کیفی و استانداردهای تضمین کیفیت محصولات این شرکت مفتخر به عضویت در انجمن تولید کنندگان سیستم‌های تهویه مطبوع می‌باشد.

تهویه آسمان از سال ۱۳۹۴ با تکیه بر دانش فنی و مهندسی کارکنان خود و به‌منظور ایجاد آسایش و جلب رضایت شما مشتریان گرامی مفتخر است به ارائه تخصصی‌ترین محصولات سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع با جدیدترین خط تولید در زمینه تولید انواع چیلرهای هوا خنک.

چیلرهای هوا خنک در تمام ظرفیت‌ها در مدل‌های متنوع در سبد محصولات این شرکت قرار دارد و شما می‌توانید با خیال راحت به همراه ضمانت و گارانتی معتبر از آن‌ها استفاده نمایید. تعیین قیمت انواع چیلر از جمله قیمت چیلر 300 تن، قیمت چیلر 100 تن و غیره در فروشگاه تهویه آسمان به صورت کاملاً رقابتی تعیین شده است. تهویه آسمان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان چیلر و مینی چیلر در ایران مفتخر است که محصولات خود را به تمامی نقاط کشور ارسال نماید و شما می‌توانید از خدمات پس از فروش این شرکت در هر جایی که باشید، بهره ببرید.

قیمت چیلر هوا خنک

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها